Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire

Jak se zbavit jarní únavy

31.3.2011
Jarní únava
Tolik jste se na jaro těšili. A teď, když konečně po několika ledových měsících teploty stouply nad deset stupňů a louky se začínají zelenat, nejraději byste se zavrtali pod peřinu a z postele už nikdy nevylezli.  Čím to je, že nás počínající jaro spíše ubíjí, než regeneruje?

Březen, za kamna vlezem...

Podle psychologů není pojem „jarní únava" diagnózou,  přesto se s ní v dnešní moderní a pohodlné době setkává téměř každý. Lidské tělo je zvyklé přes zimu odpočívat, méně se hýbat a naopak více jíst a ukládat tuky.  Tak jako medvědi vylézají v březnu ze svých nor nevrlí, stejně tak nepříjemně vnímá první náznaky počínajícího jara lidský organismus.  Jakýsi detektor ročního období v našich nitrech nám radí: „Je čas zase začít žít, hýbat se..." Ale ve skutečnosti se spíše cítíme unaveni a stresujeme se i ze všedních činností.

Duševní regenerace

Přestože jarní únava pravděpodobně během několika málo dní nebo týdnů vyprchá, můžeme se pokusit přírodu obelstít a tento proces zvykání si na změnu urychlit.  Především je důležité, abychom se dostali do psychické rovnováhy. 

Snažte si pro sebe v každodenním shonu utrhnout více času. Zajděte si na kosmetiku nebo na příjemnou masáž, nebo si prostě kupte luxusní boty. Přivítejte jaro nějakou změnou svého zevnějšku - co třeba nový účes? Jarní únavou pravděpodobně trpí i váš pes, berte tedy svého domácího mazlíčka na delší procházky, prospěch z čerstvého vzduchu a slunečních paprsků budete mít oba dva.

Sportem ku zdraví

Pokud jste přes zimu trochu zlenivěli a odvykli se hýbat, je na čase to změnit. Kromě výše zmíněných procházek přírodou je dobré občas své tělo potrápit v posilovně nebo na náročnějším aerobním cvičení. Kdo však takové aktivity nikdy neprovozoval, nemá cenu s tím začínat kvůli jarní únavě. Minimálně 20 minut každodenního pobytu na čerstvém vzduchu prospěje každému. Organismus nám pomohou lépe nastartovat také různé vitamíny, ať už je budeme konzumovat ve formě ovoce a zeleniny, nebo pomocí potravinových doplňků.

A pamatujte, že ze všeho nejdůležitější je, abyste byli spokojení sami se sebou. Na své okolí se usmívejte, i když právě nebudete mít důvod.


Autor: Tereza Matějková




Zpět na výpis článků






Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Léčíme se zeleninou, ovocem a bylinkami