Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire


Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Přidejte do jídelníčku semínka

2.5.2014

Stejně jako ořechy, obilniny a luštěniny obsahují i semena bílkoviny. Jsou také dobrým zdrojem vitamínu E a vitamínů skupiny B stejně jako dietní vlákniny, která je nezbytná pro regulaci střevní činnosti.

Semena mají vysoký podíl kalorií - jedna polévková lžíce může obsahovat až 100 kcal. Mohou pomáhat snižovat cholesterol v krvi, protože tuky, které obsahují jsou převážně nenasycené. Solená semena je nutné však jíst s mírou, protože obsahují příliš mnoho sodíku. Semena se mají pražit nebo tepelně upravovat, aby se zničily všechny nežádoucí látky. Tepelná úprava však zároveň ničí i bílkovinové toxiny.

Dejte si svačinku

Semena můžeme přidávat do polévek, salátů, nebo dušených a pečených jídel. Semena si můžeme dát i samostatná jako velmi výživnou svačinku. Zde jsou ty nejznámější.

Sezamová semínka

Tyto semínka se nejvíce používají v kuchyni Středního východu, kde se  používají do sladkého cukroví. Toto semínko se považuje za nejzdravější. Pomáhá při chorobách očí, podporuje růst vlasů a nehtů. Snižují krevní tlak a udržují zdraví chod srdce. Pomáhají zmírnit příznaky menopauzy a pomáhají při zácpě.

Dýňová semena

Obsahují železo potřebné pro zdravou krev, hořčík, který pomáhá udržovat zdravé buňky a zinek pro normální vývoj a růst. Můžete se také podívat na náš článek o dělené stravě, kde jsou dýňová semínka zmíněná.

Slunečnicová semínka

Tato semena jsou užitečným zdrojem vitamínu E, který je nejvýznamnějším antioxidantem v těle, chrání buňky před stresem a volnými radikály a pomáhá proti stárnutí.Slunečnicová semínka obsahují také aminokyselinu tryptofan, která podporuje produkci serotoninu, látky která zlepšuje vaší náladu.

Také doporučujeme další článek - jak naklíčit čočku.

Zpět na výpis článků



blog comments powered by Disqus