Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire

Hlídejte si správnou hladinu cukru v krvi!

16.9.2019

Jak si udržet správnou hladinu cukru v krvi? Pomohou vám správný jídelníček i vybrané doplňky stravy!

Diagnostikoval vám poslední krevní test zvýšenou hladinu cukru v krvi? V tom případě pro vás máme dvě zprávy. Jednu špatnou a jednu dobrou. Ta špatná je, že máte zaděláno buď na glykémii, nebo cukrovku, což rozhodně nejsou banální onemocnění, jež je možné přejít mávnutím ruky. Dobrou zprávou je, že svou diagnózu můžete zvrátit. Správným jídelníčkem a vybranými doplňky stravy.

Glykémie, nebo cukrovka?

Cukr k životu potřebujeme. Je zdrojem energie a doslova pohání naše buňky, byť současná propaganda jej řadí mezi naše nepřátele. Je totiž cukr a cukr. Jeho hladina v krvi, která by se u zdravého člověka měla pohybovat mezi 3,9 a 5,9 mmol na jeden litr krve, je z hlediska diagnostiky významným indikátorem. Dobré nejsou hodnoty nízké ani vysoké. Nízké hodnoty mohou poukazovat na glykémii a hodnoty vysoké naopak na zmíněnou cukrovku. Ani v jednom případě každopádně není o co stát.

Zvýšit či snížit?

Správnou hladinu cukru v krvi je možno si udržovat. Jak a čím, to záleží především na tom, zda hladina cukru ve vaší krvi je zvýšená, či naopak snížená. Zatímco v prvním případě se budete muset zaměřit na její zvýšení, v případě druhém ji naopak budete nuceni zvyšovat.

Zvyšujeme hladinu krevního cukru

V prvním případě se doporučuje strava bohatá na minerály, bílkoviny a sacharidy, především polysacharidy s dostatečným množstvím vlákniny. Vhodné jsou obiloviny, luštěniny i zelenina. Tedy celozrnné produkty (pečivo, těstoviny i rýže), sladká zelenina (skvělá je dýně), obiloviny a luštěniny. Na prvním místě je ovšem pravidelnost. Nevynechávejte svačiny a snídaně už vůbec ne!

Snižujeme hladinu krevního cukru

Pokud chcete hladinu cukru ve své krvi snížit, vyhýbejte se potravinám s vysokým glykemickým indexem, jako jsou pečivo z bílé mouky, smažené chipsy a hranolky, cukrovinky, cereálie doslazované cukrem a podobně. Do svého jídelníčku naopak zařaďte hodně vlákniny – zeleninu (pozor na ovoce s vysokým obsahem cukru), celozrnné pečivo, kysané zelí, luštěniny, ořechy, sýr a libové maso.

Pomáhají bylinky i doplňky stravy

Doporučit lze také vhodné doplňky stravy, jako je například MORUŠE PLUS z portfolia společnosti Naturvita obsahující výtažky inulinu (rozpustná vláknina) a tří účinných bylinek: moruše černé, pískavice řeckého sena a révy vinné. Tato kombinace přispívá k udržení fyziologické hladiny krevního cukru, glukózy a cholesterolu v krvi a k tomu napomáhá udržovat normální činnost cévní soustavy.  

V podstatě s každým hendikepem se dá žít, jen se musí vědět jak. 

Zpět na výpis článků






Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Léčíme se zeleninou, ovocem a bylinkami