Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire


Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Zařaďte ryby do vašeho jídelníčku

2.2.2014

Někdo je nemůže ani cítit, jiný si je dopřává pouze na Vánoce. Pravdou ovšem je, že jejich pravidelná konzumace chrání před smrtelně nebezpečnými infarkty a srdečními chorobami.

Ryby obsahují tolik důležitých živin, bílkovin nevyjímaje, že by se měly stát hlavní součástí našeho jídelníčku. Jedna malá porce ryby dodá tělu asi jednu polovinu potřebné denní dávky bílkovin. Většina ryb obsahuje dostatek vitamínu B12, nezbytného pro zdraví nervového systému, a jodu, jenž je nepostradatelný pro dobrou činnost štítné žlázy. Tučné ryby, jako je třeba losos nebo sleď, obsahují nejméně dvakrát více kalorií a tuků než ryby bělomasé.  Na rozdíl od nasycených živočišných tuků jsou však nenasycené tuky z rybího masa velmi prospěšné a to tím, že snižují riziko infarktu a srdečních chorob.

Mastné kyseliny omega-3

Tyto mastní kyseliny obsažené v rybím mase chrání organismus proti nemocím krevního oběhu, snižují riziko trombózy a zlepšují proudění krve. Konzumace tučných ryb zmírňují příznaky lupénky a to vlivem velkého množství vitamínu D. Mastné kyseliny omega-3 jsou nezbytné pro dobré fungování mozku a pro zdraví vývoj očí, proto by těhotné ženy měly ryby konzumovat alespoň jednou týdně.

Proč rybí tuk?

Přípravky rybího tuku lze rozdělit do dvou kategorií: na tuk z rybích jater, hlavně z tresek, halibuta nebo žraloka. Tuk z rybích jater se extrahuje a zbavuje zápachu, pak se obohacuje o vitamín E a antioxidanty. Druhá kategorie zahrnuje tuk z rybího masa, převážně z ančoviček, sardinek a drobných sleďových ryb.

Rybí tuk doplňuje v těle vitamíny A a D. Nedostatek těchto vitamínů může způsobovat křivici, kostní choroby, progresivní oční nemoci nebo xeroftalmii, což je vysychání spojivky a rohovky oka. Možná si i vy pamatujete na lžíci rybího tuku před  jídlem, který chutnal velmi nevalně. Dnes si ho snadno zakoupíte v kapslích a to v každé lékárně.

Zpět na výpis článků



blog comments powered by Disqus