Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire


Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Chřipka - prevence je základ

26.4.2017

Chřipka a virová onemocnění řádí všude kolem a vy chcete udělat, co je ve vašich silách, aby vás letos konečně viry nepokořily? Pak vězte, že prevence udělá opravdu hodně. Zkuste dbát na zdravý životní styl, nedáte tím nemoci šanci! Nejdůležitější je v zimních měsících posilovat svoji imunitu, silný organismus si totiž s viry poradí lépe než oslabený. Co nám tedy konkrétně pomůže v prevenci chřipky?

Zklidněte se

Stres a přetížení oslabují obranyschopnost organismu a zvou tak zrádné viry na návštěvu do našeho těla. Zkuste si proto i v časově nabitém programu najít aspoň 15-30 minut denně na relaxaci. Uvařte si čaj, posaďte se do křesla, přečtěte si oblíbenou knihu nebo časopis, jděte na procházku, zacvičte si, zajděte si na masáž. Zkrátka dělejte cokoli, co vám udělá radost a co přispěje k vaší duševní pohodě.

Ovoce a zelenina

Jezte dostatek ovoce a zeleniny! Toto motto se na nás valí v zimních měsících odevšad. Nabádá nás k tomu okolí, televize, časopisy, lékaři, dokonce i naše vlastní svědomí. Zkuste tedy tuto radu vzít za svou. V našem denním jídelníčku by mělo figurovat minimálně pět porcí ovoce nebo zeleniny. Jedna porce představuje kupříkladu hrst bobulovin nebo jedno střední jablko. Dodáte tak tělu dostatek vitaminu C pro boj s virovými onemocněními. Zároveň se zásobujete vitaminem B6, který je důležitý pro tvorbu protilátek.

Hýbejte se

Ani v zimě nezapomínejte na sport. Chodíte-li do fitness centra nebo cvičíte-li doma minimálně 30 minut denně třikrát v týdnu, zvyšuje se nejen vaše kondice, ale i obranyschopnost vašeho těla. Nebaví-li vás cvičení ve fitku ani doma, vyrazte párkrát týdně na procházku do přírody. Důležité je hýbat se.

Kromě výše zmíněných rad vám jistě pomůže dostatečný spánek. Zkuste se také vyhýbat přehnanému množství alkoholu a neflámujte. Jako prevenci můžete vyzkoušet také vitaminové přípravky, které pomohou tělo zásobit vitamíny a pomůžou tak v boji s viry. Těmito zbraněmi na chřipku zajisté vyzrajete.

A co dělat, když si vás viróza stejně našla a snaží se vás skolit? Hlavně si dopřejte klid v posteli, teplé nápoje (zejména bylinkové čaje s medem a citrónem), dostatek spánku a odlehčený jídelníček založený na kopcích ovoce a zeleniny. Ovocné a zeleninové saláty, vývary a lehké polévky, dušená brokolice, česnek, troška masa, rýže či pečiva vám boj s onemocněním zjednoduší.

 

Zdroj: www.prakticky-zivot.cz

Zpět na výpis článků



blog comments powered by Disqus