Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire


Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Pilates

26.4.2017

Ještě před několika lety u nás cvičení pilates mnoho lidí neznalo. Tato metoda cvičení má však letitou tradici a množství skalních příznivců zejména v Americe a západní Evropě. Pilatesu propadly takové hvězdy jako Jennifer Anistonová, Uma Thrumanová, Jennifer Lopezová nebo Madonna. I v českých fitness centrech si v posledních letech buduje metoda pilates své místo. V čem je toto cvičení výjimečné a proč byste ho měla vyzkoušet?

Pilates zavedl před více než sto lety Neměc Joseph Hubertus Pilates. V dětském věku trpěl tento muž řadou chorob, které omezovaly jeho život. Postupem času vyvinul soubor cvičení, které mu umožnilo zlepšit jeho zdravotní stav. Mohl se věnovat dalším a dalším sportovním aktivitám a své cvičení neustále zdokonaloval.

Inspirace a účinky

Inspiraci autor metody pilates nacházel především v józe, meditacích, rehabilitačních cvičeních, gymnastice a také sledováním pohybů zvířat. Vznikl tak unikátní soubor cviků, jejichž cílem je propojení a souhra lidského těla a mysli. Hlavním účelem metody je posílení centra těla, tedy takzvaného "jádra". Základem cvičení je specifické dýchaní. Pravidelné cvičení pilates vypracovává svaly, rozvíjí rovnováhu, koordinaci, sílu a ohebnost. Cvičením posilujete především zádové, břišní a hýžďové svalstvo, což jsou svalové skupiny zajišťující správné držení těla. Účinky cvičení jsou viditelné již po šesti týdnech pravidelného cvičení.

Pokud vás výčet účinků metody pilates zaujal, zkuste ho třeba jednou týdně zařadit jako doplněk cvičení v posilovně nebo kondičního tréninku. Zapátrejte ve vašem městě po fitness centrech, určitě některé z nich lekce pilates nabízí. Zpočátku se vydejte na hodiny pro začátečníky, kde vás lektoři naučí základním technikám a metodiku dýchání. Teprve po zvládnutí základů přejděte k pokročilejším lekcím. K dispozici je na českém trhu také mnoho VHS kazet nebo DVD s tímto cvičením. Po hodině cvičení se budete cítit posílení i protažení, což jistě přispěje k vaší duševní pohodě a dobré náladě. Proto neváhejte a vyzkoušejte pilates co nejdříve.

Zpět na výpis článků



blog comments powered by Disqus