Motto týdne: Láska je ze všech vášní nejsilnější, neboť útočí současně na hlavu, srdce i tělo. Voltaire


Partneři

Smích léčí a proto si přečtěte web plný anekdot, fórů, smíchu a nejlepších vtipů Vysmatej.cz

Avon katalog k prohlédnutí.

Pro cestování do zahraničí i po ČR doporučujeme sjednat výhodné cestovní pojištění online. Využijte online sjednání a porovnání cestovního pojištění. K čemu je dobrý rybí tuk? Zkuste https://www.testy-zkusenosti.cz/ Zapomeňte na každodenní stresy a vydejte se objevovat krásy přírody i lidské šikovnosti prostřednictvím webu ceskoslovensko.CZ. V jeho nabídce zaujmou například komfortní penziony, ve kterých se budete cítit jako doma. Působivý hradní komplex, národní park Podyjí a také Cestu za Znojemsko víny vám přiblíží ubytování Znojmo. Hlubokými lesy, rozlehlými loukami i pestrými možnostmi sportu a turistiky se naproti tomu chlubí ubytování Šumava.

Kyselina listová. Proč je v těhotenství důležitá?

2.2.2014

Těhotenství není nemoc, nicméně je potřeba dodržovat určité zdravé zásady a to především v jídelníčku, kdy musíme zvýšit příjem vitamínů a minerálu. Velmi důležitý je dostatečný příjem kyseliny listové.

Kyselina listová je ve vodě rozpustný vitamín skupiny B. Deriváty kyseliny listové -foláty- jsou potřebné k buněčnému dělení a tvorbě DNA, tedy genetickému programu organismu a k tvorbě ribonukleové kyseliny, která přenáší do buněk genetické informace. Životně důležité jsou pro reprodukci a tvorbu bílkovin obsahující železo v hemoglobinu, potřebném k tvorbě červených krvinek.

Potřebná je ještě před otěhotněním

Při konzumaci pestré stravy je v těle kyseliny dostatek, problém může nastat pokud žena plánuje miminko a kdy se potřeba kyseliny listové zvyšuje. Její nedostatečné množství může způsobit nejen neplodnost a samovolný potrat, ale i odtržení placenty a v nejhorším případě i vývojové vady plodu. Pokud chce žena otěhotnět, měla by alespoň 3 měsíce před početím dbát na zvýšený příjem kyseliny listové, kdy se doporučená denní dávka 0,4 mg. Po otěhotnění se zvýší na 0,8 mg a neměl by být přerušen až do konce prvního trimestru.

V jakých potravinách se nachází

Dobrým zdrojem tohoto vitamínu jsou játra, která se ovšem v těhotenství nedoporučují. Kyselina listová je obsažena v droždí, v zelené zelenině, jako třeba brokolice nebo růžičková kapusta. Foláty této kyseliny jsou i v luštěninách, ořechách,  ovesných vločkách nebo v tresce.

Těhotné ženy mohou ještě před otěhotněním brát vitamínové preparáty určené pro těhotné, ve kterých je doporučená denní dávka kyseliny listové nebo ji může předepsat i gynekolog.

Zpět na výpis článků



blog comments powered by Disqus